30 dages returret

Vi giver dig 30 dages returret – selvom loven kun forpligter 14. Da vi lægger stor vægt på service, stiller vi en ekstra lang returret på 30 dage, så du opnår en større tilfredshed som kunde hos os. Hvis du ønsker at benytte dig af vores returret, kan dette kun ske, såfremt at varen er i væsentligt samme stand, som da du modtog den fra os.

Dit produkt skal altså være i den samme betingelse, som du har modtaget det, uudviklet eller ubrugt og i den originale emballage. Du har også brug for kvittering eller købsbevis.

 

Returnering 

For at starte en retur kan du kontakte os på "Kontakt os" knappen. Hvis din retur accepteres, sender vi dig en returforsendelsesetiket samt instruktioner om, hvordan og hvor du skal sende din pakke. Varer, der sendes tilbage til os uden først at anmode om en retur, vil ikke blive accepteret.
Du kan altid kontakte os for ethvert returspørgsmål på "Kontakt os".

Når du benytter dig af vores returret, skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen til os. Hvis du fortryder dit køb, skal du desuden vedlægge ordrenummer samt beskrive, hvorvidt det er en returnerings- eller reklamationssag. Alle returneringer skal sendes med omdeling. Vi modtager ikke retur til pakkebokse. Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte os på mail: kontakt@purelid.dk

 

Skader og problemer

Kontroller venligst din ordre ved modtagelse og kontakt os straks, hvis varen er defekt, beskadiget, eller hvis du modtager den forkerte vare, så vi kan evaluere problemet og løse det.

 

Reklamation:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Batteri-drevne produkter

Bemærk: For at opretholde din 2 årige reklamationsret på varer med genopladelige litium-batterier gælder følgende:

1. Batteriet skal genoplades mindst én gang om måneden

2.Hvis batteriet ikke oplades i en periode på 3 måneder, går dette i sleep-mode og kan medføre de-aktivering, uden mulighed for at genoplade igen. I disse tilfælde bortfalder reklamationsretten/garantien, da der således er tale om forkert anvendelse og altså ikke tale om fabrikationsfejl.

  

Ombytning

Den hurtigste måde at sikre, at du får det, du ønsker, er at returnere den vare, du har, og når returneringen er accepteret, skal du foretage et separat køb for den nye vare.


Er dit køb til en gave?

Såfremt dit køb er til en gave, så har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag gavemodtageren modtager pakken. For at være berettiget til dette er det vigtigt, at du under købet beskriver at dette er en gave og hvornår gaven skal gives eller efterfølgende kontakter os.